Welle

Welle

woensdag 5 augustus 2015

Test Test ... Hallo Ileana Dress by Compagnie M

En of ik het nieuwe patroontje van Marte wou uittesten ...

Deze keer werd het een patroon van een jurkje, of liever een patroon voor ontelbare jurkjes. Want zowel voor de rok, mouwen, kraagje en sluiting zijn er verschillende opties.



Ik koos voor een versie met korte raglan mouwtjes, een cirkelkraagje met strik en een volledige cirkelrol.

Ik wou al langer iets maken uit volgende stofjes en dit jurkje met de cirkelrok en het brave kraagje, leek me echt iets voor deze zachte combinatie.

Ondanks de vele combinaties, is de uitleg heel goed opgesteld:
- Het is heel duidelijk hoe het patroon moet geprint worden. Ik koos ervoor om enkel de papieren af te printen waar de delen opstonden die ik nodig had voor mijn versie... doordat er duidelijk staat uitgelegd wat je nodig hebt voor jouw keuze, kan je dit makkelijk berekenen.
- Voor elke keuze is er een uitleg... of je nu gaat voor de raglan mouwen, kap mouwen, korte raglan, cirkelkraag, open peter pan, closed triangle kraagje .... of een van de keuzes die ik niet opnoemde...
- De foto's zijn duidelijk, en geven wat extra info voor beginnende naaisters. Ookal wordt er niet in onbegrijpbaar jargon gesproken, toch is het handig om je vermoeden bevestigd te zien op foto.

Hieronder mijn versie in wat meer detail :


Het cirkelkraagje is super schattig! Er zijn al verschillende leuke versies van het kraagje gepasseerd in de blogtour.
De korte raglanmouwen zijn helemaal mijn ding. Je kan ze zo laten, of omplooien.


Mijn dochter was helemaal fan van haar cirkelrok. Er werd mee gezwierd en gezwaaid. Ik knipte hem volledig. In het patroon staat om hem in twee delen te knippen, waardoor je misschien nog wat beter kan aanpassen, moest de rok niet volledig passen op de bodice, maar bij mij lukte het zo ook super.


Er wordt ook goed uitgelegd hoe je een cirkelrok mooi kan omzomen, want dat is niet altijd even makkelijk zonder bias.

Ben je ook fan van het patroontje? Kijk zeker op de site van Compagnie M en bestel de pdf versie voor enkel 7€ !!! Vergeet niet dat je voor 7€ verschillende patroontjes in 1 hebt!
En tijdens de Blogtour van de Ileana dress, krijg je 10% korting met de code ILEANA10.

Veel jurkjesplezier !!

Stofjes:
- District Beige - Free Spirit ( Babarum.be )
- Morning Walk - Desert Needlework - Art Gallery ( Babarum.be )

BabaRum.be is nu nog even op vakantie, maar gaan terug open op 10 Augustus met 2 dagen gratis verzending!!

2 opmerkingen:

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Google Find us on Google+