Welle

Welle

dinsdag 24 september 2013

Gingerbread met lange mouwen

Gisteren werd er druk rondgereden en geschoten op onze televisie door mijn GTA V spelend lief ...
Een perfect moment om het hemdje voor mijn zoontje af te werken.

Ik probeerde al een gingerbread van Homemade mini Couture, maar die heeft korte mouwen en nu de winter eraan komt is dat natuurlijk niet ideaal... Het ballonnen hemdje bleek een maat te groot, dus die kan wachten tot het voorjaar ...

Ik probeerde zelf mouwen bij te tekenen aan het gingerbread patroontje. En prutste ook wat met de afmetingen om het een maatje kleiner te krijgen zonder dat er geen model meer zou inzitten ...

Ook knutselde ik een zakje en manchetten in elkaar in hetzelfde kleurtje als de kraag.

Ik gebruikte stof van Veritas. Voelt een beetje stroef aan en er zitten overal gaatjes is van de verpakking, maar ik kon de kleurtjes en motiefje niet weerstaan ... Ik gebruikte witte Kam drukknoopjes.

En dit is het resultaat ...



Ik vind het zakje net iets te laag hangen, toen ik het op de kapstok zag hangen ... 

Vanmorgen snel een passessie voor we naar school vertrokken, maar de man was nog ni echt goed wakker, dus veel actie zat er niet in :-) 


























Nu ik een long sleeves in het mini gemaakt heb , is het misschien tijd voor het een echt stoer mannenhemd ... de stof en het patroon ligt al even klaar ... alleen de moed ontbreekt me momenteel nog :-S


1 opmerking:

  1. Dag Lokakid,

    Supermooi hemdje dat je gemaakt hebt! Je modelletje staat er knap mee.
    Onze excuses voor de gaatjes in de stof. Het is inderdaad zo dat als je de verpakking verwijdert er gaatjes inzitten.
    Maar deze gaatjes gaan er uit door de gaatjes er uit te wrijven, eventueel met je nagel.
    Als ze er dan nog niet uit zijn, kan je er altijd over strijken.

    We bekijken zeker hoe we dit kunnen oplossen.

    Vele creatieve groetjes,
    Het hele Veritas-team

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Google Find us on Google+