Welle

Welle

woensdag 22 mei 2013

Eindresultaat doopjurkje

Na een eerste testversie zijn er toch nog wat foutjes en opmerkingen opgedoken ... 

- zoals het uitgesneden ruggetje ... mooi , maar niet echt praktisch aangezien Maxime nog luiers draagt en dus ook nog een bodietje. En dat komt er natuurlijk bovenuit :-(
- het was iets te kort, want als ze bukte kwam haar luier bloot
- Als er geen uitgesneden rug is, hoe krijg ik het kleedje dat over het hoofd zonder achteraan een rits te moeten inzetten ... 
- ... 

Na veel vijven en zessen toch maar knopen doorgehakt ... 
Zeer voorzichtig te werk gegaan , alles mooi afgewerkt. Aan de buitenkant, maar ook aan de binnenkant ... 

En Voila ... Maxime kan gedoopt worden. 

Doopjurk


Voorpand Doopjurk

Oplossing voor achterpand : Boven het lintje is het los en kan het makkelijk en onopvallend gesloten worden met een drukknoop ... En natuurlijk mijn labeltje verwerkt :-)

Achterpand doopjurk

Onderaan afgewerkt met een zelfgemaakt paspeltje in dezelfde stof als het lintje en strik. 
Afwerking zoom

Strikje in close up... wat ben ik blij met het resultaat :-) Het strikje kan er zelfs uitgenomen worden om te strijken, zodat het mooier valt. 
Strik Doopjurk

Dit is zonder twijfel het professioneelste resultaat van de kleding die ik tot hiertoe gemaakt heb.  :-)

Ik zou graag voor de mama van Maxime nog een cadeautje maken ... maar ik weet niet goed wat. Een clutch, of een mini luiertas of iets anders in dezelfde stof. Haar jurk is namelijk in dezelfde kleur als het lintje van dit doopkleedje.

Als jij inspiratie hebt en mij een leuke tip kan geven, mag je die hieronder bij de comments altijd kwijt :-) 


4 opmerkingen:

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Google Find us on Google+