Welle

Welle

maandag 27 mei 2013

Auto-speelmat-tas

Na de frustratie die volgde op een spontaan 
"geen zin meer in koken dus gaan we maar op restaurant" initiatief, 
ging ik op zoek naar speelgoed om mee te nemen voor mijn kindjes... 
zodat ze niet met potloden op tafel kleuren en de hele zaak bij elkaar roepen ...

Ik vond heel wat leuke zaken, maar degene die ik zeker eens wou proberen was de auto mat. Een tijdje geleden bestelde ik hier speciaal een stofje voor met straatjes op, zodat ik die al niet meer zelf moest maken. 

Ik vond een heel aantal leuke tutorials, maar besloot dat uiteindelijk om een mengeling te maken.

Met dit tasje als resultaat :



Dit zijn de stofjes en lapjes die ik heb gebruikt : 
 

Twee grote lappen voor de speelmat, twee kleinere voor de flap, twee rode stroken voor de garages en rode stroken voor de linten. 

Daar ben ik dan ook mee begonnen : 





Daarna ben ik aan de flap/garages begonnen. 
Op de stof van de binnenkant, maak ik twee stroken "garages" om de autootjes in op te bergen. 


Eerst de onderverdeling stikken ... 



Dan de zakjes plooien en onderaan vaststikken. Ik heb ze vastgepind vooraleer ik ze gestikt heb, zodat ze mooi blijven zitten. 

En dat deed ik twee keer boven elkaar ... 



Daarna heb ik de flap afgewerkt, door de goede kanten op elkaar te leggen en enkel de bovenzijde open te laten. Let wel dat als je een tekening neemt, dat je dan zorgt dat ze in het eindresultaat niet ondersteboven hangen. 



De kant van de opening van de garages is ook de kant die je open moet laten, maw de bovenkant van de flap. 

Daarna heb ik de twee grote lappen op elkaar gestikt met de goede kant naar binnen, met een opening bovenaan links ( als de autostof op de grond ligt ). Daar komt namelijk de flap in. Ik zorgde wel voor een kleine opening bovenaan, zodat ik het geheel nog kan keren.


Dat zag er dus zo uit ... 


En dan ... le moment supreme ... het keren en hopen dat alles goed zit :-) 




En ja zenne :-) 







Voila ... nu nog vullen met autootjes en we zijn klaar ...

Dan nog een gelijkaardig speeltje bedenken voor de grote zus ... want anders gaan ze nog steeds het restaurant bij elkaar roepen omdat ze beide dezelfde auto willen ;-) 




2 opmerkingen:

  1. Heel leuk gevonden! Die gaan zich amuseren op restaurant!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Love the bag!!!! I will make one. Even if I don't have that fabric. ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Google Find us on Google+